loading

ESPRIT: Z dodávky až na výsluní

Mladí, odvážní a nápadití – takoví byli tvůrci značky Esprit Susie Russel a Doug Tompkins. Přesně taková je i jejich značka určená nejen mladým a energickým lidem, ale i těm, kteří jsou moderní a mají styl. Světový úspěch této slavné značky přitom začal v obyčejné dodávce.


Vše začalo, když roku 1964 vzala mladá ambiciózní návrhářka Susie Russel do auta sympatického stopaře Douga Tompkinse. Později se vzali a roku 1968 začali v nákladním prostoru světově proslulé dodávky VW prodávat oblečení Esprit. Byla doba hippie, a tak se jim celkem dařilo. I přes počáteční těžkosti se jim podařilo roku 1970 oficiálně založit firmu Esprite de Corp. Nová společnost se zabývá výrobou oblečení a v prvních letech uvádí na trh hned sedm různých typových řad.


Úspěšná 70. léta
Během 70. let minulého století firma výrazně rozšiřuje svoji působnost. Ihned v roce 1971 majitelé potkávají obchodníka Michaela Yinga, který se stává předsedou představenstva a dalším akcionářem společnosti. Díky jeho kontaktům tak zakládají divizi Esprit Far East Group a pronikají na východní trhy. V roce 1978 již značka vykazuje obrat ve výši 100 milionů dolarů a uzavírá obchodní kontrakty s Německem a Hong Kongem. V roce 1979 za přispění designéra Johna Caseda vzniká slavné logo firmy, kde je první písmeno znázorněno pouze trojitou vodorovnou čarou. Původně se všichni bojí, že kvůli tomu bude logo pro zákazníky nečitelné. Ale opak se stává pravdou a logo Esprit dnes patří mezi jedno ze světově nejznámějších označení.

Zájem o okolní svět
Během 80. let se firma dále rozvíjí a rozšiřuje svůj vliv zejména v Evropě a Asii. Oba manželé se snaží využívat rostoucího zájmu a popularity své značky, aby upozornili společnost na některá globální témata. Slavnými se stávají jejich slogany z roku 1987 poukazující na hrozbu nemoci AIDS. Velmi proslulá je rovněž akce na ochranu životního prostředí vedená značkou Esprit pod názvem „Co byste udělali, abyste změnili svět ?“.

Zásadní rozšíření sortimentu
V průběhu 90. let dochází také k rozšíření sortimentu. Esprit se pouští do oblasti designu brýlí, hodinek, ložního prádla nebo parfémů. Společnost získává velmi výrazný celosvětový vliv. Její zboží je prodáváno ve 44 zemích na 5 kontinentech a umisťuje se na 28. místě v žebříčku 100 nejznámějších amerických firem. Nabízí širokou škálu výrobků pro muže, ženy a děti. Na přelomu tisíciletí získává Esprit celosvětový vliv. V roce totiž 2007 vytváří novou značku Edc, se kterou se stává globálním hráčem určujícím trend v životním stylu. Tato nová značka spolupracuje s hudební stanicí MTv a navrhuje lifestylové oblečení pro moderní mladou generaci.

Výběr je na každém z nás
Módní značka byla původně určena jen osobám ve věkové kategorii od 20 do 45 let. Dnes je však hlavním sloganem společnosti věta: „Esprit nosí lidé bez omezení věku.“ V široké nabídce si tak může vybrat opravdu každý. Kombinací smyslných parfémů, jako jsou například Life či Celebration, s vytříbenými šperky v podobě náušnic, náhrdelníků nebo krásných prstenů si tak může udělat radost každá žena. Právě ženám je určeno několik typových řad oblečení, jež má podtrhnout půvab, eleganci a jistotu každé z nich. Vlastní řady výrobků existují i pro děti, kterým tak můžete vybrat stejně atraktivní a energické oblečení, jaké jste si sami oblíbili. Esprit však nezapomíná ani na muže. Pánská móda je ležérní a osobitá, vyjadřuje mužskou touhu po nespoutanosti. To dokládá i kolekce náramků a prstenů pro muže, které nejčastěji kombinují chirurgickou ocel s kůží.

Síla sebevědomí a chuti žít
Muži také ocení světový design hodinek za příznivou cenu u modelů řady Essentials, Future World, nebo novinky Fine Craft Black. Stejně tak ženy mohou vybírat z široké škály designových hodinek. Moderní a smyslné dámy si oblíbí modely Innovation. V sortimentu této značky nalezneme i nepřebernou škálu brýlí či jiných doplňků. Esprit je určen všem, kteří prostřednictvím módy vyjadřují svůj životní styl. Značka se tak stala synonymem pro sebevědomý a moderní přístup k životu. Na tomto základě tak Esprit stále drží nastolenou linii pohody, odvahy a chuti, se kterou na nákladním prostoru dodávky Volkswagen kdysi začínala.

Autor: sperky.cz


Aktuální články

  • Šperky na míru od Hot Diamonds Emozioni

    Hledáte originální šperk a nemůžete jej najít? Sestavte si šperk podle sebe. Britská značka šperků Hot Diamonds, která úspěšně působí na trhu již od roku 2001, přináší překrásné variabilní šperky. Jde o luxusní šperky, které jsou vyrobeny z kvalitního stříbra a zdobeny například diamanty briliantového brusu, přírodními kameny, krystaly. Není divu, že si šperky získaly obrovskou pozornost po celém světě. Ať už si...

  • Sestavte si hodinky Morellato Drops podle svého vkusu

    Milujete jedinečné a neotřelé šperky, které jen tak někdo nemá? Pak vás jistě zaujme nabídka hodinek Morellato Drops. Můžete si sami složit vlastní hodinky podle svého vkusu a preferencí. Je to obdobné jako sestavování šperků. Pod názvem drops se ukrývají drobné korálky, ze kterých si lze poskládat krásné pásky k hodinkám. Můžete si je ozdobit výrazně nebo dát přednost jednoduchému provedení. Nezapomeňte, že hodinky jsou vaší...

  • Šperky pro odvážné a nespoutané: Troli Wrap

    Určitě jste už zaznamenali šperky Troli. Aby ne, precizní zpracování a velmi příjemné ceny z nich dělá šperky odsouzené ke koupi. Nejnovější novinkou jsou pak náramky Wrap, které můžete znát i od jiných značek, Troli vás však dostane! Chcete vědět čím? Samozřejmě si to nenecháme pro sebe, ostatně jako nikdy. Šperky Troli jsou ideální volbou, ve které se snoubí nedbalá elegance, vkusné doplňky a poslední trendy. Troli...

775 870 188
info@sperky.cz
  Dnes 7-22 hod.
prvni