loading

ESPRIT: Z dodávky až na výsluní

Mladí, odvážní a nápadití – takoví byli tvůrci značky Esprit Susie Russel a Doug Tompkins. Přesně taková je i jejich značka určená nejen mladým a energickým lidem, ale i těm, kteří jsou moderní a mají styl. Světový úspěch této slavné značky přitom začal v obyčejné dodávce.


Vše začalo, když roku 1964 vzala mladá ambiciózní návrhářka Susie Russel do auta sympatického stopaře Douga Tompkinse. Později se vzali a roku 1968 začali v nákladním prostoru světově proslulé dodávky VW prodávat oblečení Esprit. Byla doba hippie, a tak se jim celkem dařilo. I přes počáteční těžkosti se jim podařilo roku 1970 oficiálně založit firmu Esprite de Corp. Nová společnost se zabývá výrobou oblečení a v prvních letech uvádí na trh hned sedm různých typových řad.


Úspěšná 70. léta
Během 70. let minulého století firma výrazně rozšiřuje svoji působnost. Ihned v roce 1971 majitelé potkávají obchodníka Michaela Yinga, který se stává předsedou představenstva a dalším akcionářem společnosti. Díky jeho kontaktům tak zakládají divizi Esprit Far East Group a pronikají na východní trhy. V roce 1978 již značka vykazuje obrat ve výši 100 milionů dolarů a uzavírá obchodní kontrakty s Německem a Hong Kongem. V roce 1979 za přispění designéra Johna Caseda vzniká slavné logo firmy, kde je první písmeno znázorněno pouze trojitou vodorovnou čarou. Původně se všichni bojí, že kvůli tomu bude logo pro zákazníky nečitelné. Ale opak se stává pravdou a logo Esprit dnes patří mezi jedno ze světově nejznámějších označení.

Zájem o okolní svět
Během 80. let se firma dále rozvíjí a rozšiřuje svůj vliv zejména v Evropě a Asii. Oba manželé se snaží využívat rostoucího zájmu a popularity své značky, aby upozornili společnost na některá globální témata. Slavnými se stávají jejich slogany z roku 1987 poukazující na hrozbu nemoci AIDS. Velmi proslulá je rovněž akce na ochranu životního prostředí vedená značkou Esprit pod názvem „Co byste udělali, abyste změnili svět ?“.

Zásadní rozšíření sortimentu
V průběhu 90. let dochází také k rozšíření sortimentu. Esprit se pouští do oblasti designu brýlí, hodinek, ložního prádla nebo parfémů. Společnost získává velmi výrazný celosvětový vliv. Její zboží je prodáváno ve 44 zemích na 5 kontinentech a umisťuje se na 28. místě v žebříčku 100 nejznámějších amerických firem. Nabízí širokou škálu výrobků pro muže, ženy a děti. Na přelomu tisíciletí získává Esprit celosvětový vliv. V roce totiž 2007 vytváří novou značku Edc, se kterou se stává globálním hráčem určujícím trend v životním stylu. Tato nová značka spolupracuje s hudební stanicí MTv a navrhuje lifestylové oblečení pro moderní mladou generaci.

Výběr je na každém z nás
Módní značka byla původně určena jen osobám ve věkové kategorii od 20 do 45 let. Dnes je však hlavním sloganem společnosti věta: „Esprit nosí lidé bez omezení věku.“ V široké nabídce si tak může vybrat opravdu každý. Kombinací smyslných parfémů, jako jsou například Life či Celebration, s vytříbenými šperky v podobě náušnic, náhrdelníků nebo krásných prstenů si tak může udělat radost každá žena. Právě ženám je určeno několik typových řad oblečení, jež má podtrhnout půvab, eleganci a jistotu každé z nich. Vlastní řady výrobků existují i pro děti, kterým tak můžete vybrat stejně atraktivní a energické oblečení, jaké jste si sami oblíbili. Esprit však nezapomíná ani na muže. Pánská móda je ležérní a osobitá, vyjadřuje mužskou touhu po nespoutanosti. To dokládá i kolekce náramků a prstenů pro muže, které nejčastěji kombinují chirurgickou ocel s kůží.

Síla sebevědomí a chuti žít
Muži také ocení světový design hodinek za příznivou cenu u modelů řady Essentials, Future World, nebo novinky Fine Craft Black. Stejně tak ženy mohou vybírat z široké škály designových hodinek. Moderní a smyslné dámy si oblíbí modely Innovation. V sortimentu této značky nalezneme i nepřebernou škálu brýlí či jiných doplňků. Esprit je určen všem, kteří prostřednictvím módy vyjadřují svůj životní styl. Značka se tak stala synonymem pro sebevědomý a moderní přístup k životu. Na tomto základě tak Esprit stále drží nastolenou linii pohody, odvahy a chuti, se kterou na nákladním prostoru dodávky Volkswagen kdysi začínala.

Autor: sperky.cz


Aktuální články

  • České blogerky testují za vás: Náušnice Troli

    Náušnice Troli jsou krásným a zajímavým šperkem. V naší nabídce jich najdete opravdu mnoho, včetně těch, které zdobí brilantní krystaly Swarovski . Zajímalo nás, co si o nich myslí české blogerky, kterým jsme poslali jedny k otestování. A co jsme se dozvěděli? Náušnice, které vás ozdobí Hlavním úkolem náušnic je zdobit a podtrhnout ženský půvab . Jde o velice oblíbený doplněk . Na tom se shodují v  recenzích...

  • Staňte se ozdobou plesového večera!

    Plesová sezóna patří mezi významné společenské události, na které je třeba se náležitě připravit. Na ples bychom měly zvolit nejen vhodné šaty a boty, ale také šperky a další doplňky, které celý vzhled dotváří. Je velice důležité, aby jednotlivé doplňky k sobě dokonale ladily a tvořily tak jednotný celek. Obecně platí, že pokud zvolíte jednoduchý střih šatů, je vhodné sáhnout po výrazných špercích. Naopak u blýskavých...

  • "Miluji tě," se nejlépe řekne šperkem ve tvaru srdce

    Přemýšlíte o tom, jak vyjádřit partnerce své city k příležitosti nadcházejícího Valentýna? Je to poměrně snadné, pokud si nevíte rady, šperkem rozhodně nic nepokazíte. Tradiční Valentýnské šperky představují dárek s trvalou hodnotou, kterým zároveň ukážete, jak moc ji milujete. Nechte se inspirovat valentýnskou nabídkou šperků... Darujte „srdce“ na dlani Valentýn je svátkem všech zamilovaných , který se...

Lhůta na vrácení 1 rokx
prvni